شهید سیداسدالله آذری
  • نام پدر : سیدخلیفه

  • تاریخ تولد : 1343/04/01

  • محل تولد : بهبهان

  • نوع عضویت : وظیفه

  • یگان/ارگان : نیروی دریایی سپاه

  • تاریخ شهادت : 1363/09/05

  • محل شهادت : بوشهر

  • عملیات : -

  • محل دفن : گلزار شهدا

  • شهر/بخش : بهبهان

  • قطعه : 3

  • ردیف : 8

  • مزار : 9

  • توضیحات : -

شهید سیداسدالله آذری

وصیت نامه

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
«یا أیّها الذّینَ آمنُوا اتَّقُوااللهَ و ابتَغُوا إلیه الوَسیلَه و جاهِدُوا فی سبیلِهِ لعلّکُم تفلِحُون »
«ای اهل ایمان از خدا بترسید و به وسیلۀ ایمان و پیروی از اولیاء حق به خدا توسل جویید و در راه او جهاد کنید تا رستگار شوید.»
پس از ستایش خداوند تبارک و تعالی و صلوات و سلام به رسول خداوند و ائمه طاهرین سلام ‌الله‌ علیهم‌ اجمعین و درود به روان تابناک شهیدان و با درود و سلام به رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران که راه انسان‌سازی را به ما ملت ایران و آینده‌ نشان داده و خواهد داد؛ رهبری که با آوردن پیام پیامبرگونه خود، شور و غوغای دیگری را در جهان اسلام ایجاد کرد.
با نام خدا و به یاد خدا وصیت‌نامه خویش را شروع می‌کنم. در ضمن باید بگویم که من به آن صورت چیزی را ندارم که وصیت کنم. نه مالی. نه ارثی. هیچ چیزی را از مال شخصی خویش ندارم که برای کسی به ارث بگذارم؛ به جز راهم و روشم که تقلید از راه و روش حسین زمان خمینی بت‌شکن است.
خدایا! هر وقت به اعمال خود نگاه می‌کنم خود را غرق گناه و معصیت می‌بینم. خدایا! دست به هر دری زدم نتوانستم بندگی خویش را نسبت به تو ادا کنم. پروردگارا! در این لحظات گران‌بها به چه کسی رجوع کنم؟! زیرا که من جز تو کسی را ندارم و به کسی امیدوار نیستم.
خدایا! خود را بسیار گناه‌کار می‌بینم و خود را قابل بخشش نمی‌دانم؛ زیرا که گناهانم بسیار زیاد است و در همه مورد، خدایا تنها به تو پناه می‌آورم. خداوندا! مرا ببخش و مرا به نزد خود محشور بگردان، ان‌شاءالله.
و اما سخنی با خانواده گرامی: سلام عرض می‌کنم پدر و مادرم. می‌دانم که چه رنج‌ها و زحمت‌هایی در راه پرورش من کشیده‌اید.
ای مادر! می‌دانم که چه بی‌خوابی‌هایی در راه من و دو برادرم کشیده‌اید.
و ای پدر! می‌دانم که برای پرورش و بزرگ کردن فرزندانت چه قدر سختی‌ها کشیدی؛ ولی من یکی نتوانستم زحمات شما را جبران کنم و نتوانستم حق فرزندی را به شما ادا کنم. اما از خدا می‌خواهم که اجر این کار را به شما عطا کند.
اما پدر و مادر! اکنون شما سرافرازید و فردای قیامت می‌توانید پیش حضرت فاطمه و زینب(س) سربلند باشید.
مادر! با تو کمی صحبت دارم و آن اینکه در شهادت من زیاد گریه و زاری نکنی؛ زیرا گریه تو باعث رنجش روح من و خوشحالی دشمنان اسلام و کم شدن اجر خودت است.
مادرم! امیدوارم که مانند یک زن و یک مادر نمونه طاقت دوری مرا داشته باشی. خودت فکر کن ببین آیا خون من از خون بهشتی و باهنر و رجایی و دستغیب و صدها هزار شهید رنگین‌تر است؟! مادر! هر گاه خواستی به خاطر من گریه کنی به خاطر تنهایی زینب گریه کن.
و شما برادرانم و خواهرانم! شما که همیشه سعی داشتید مشکلات زندگی را برایم آسان سازید و شما بودید که به من خط و جهت اسلام را نشان دادید و امیدوارم که از کار خویش پشیمان نشده باشید. شما برادرم حسین را به درس وادار نمایید و خط اسلام را به او بیاموزید. او را مانند دیگر بچه‌ها به مسجد بفرستید.
برادرانم! از شما می‌خواهم که راه و روش امام حسین(ع) را ادامه دهید و خواهرانم! حجاب خود را حفظ کنید و پیام خون شهیدان را زینب‌وار به گوش مردم جهان برسانید که همانا پیروزی از آنِ دین خدا؛ یعنی اسلام است و جهاد در راه اوست.
در پایان وصیتم می‌خواستم چند کلمه‌ای با مردم شهیدپرور شهرمان صحبت کنم:
اگر می‌خواهید تداوم‌دهندۀ انقلاب و خون شهدا و تداوم‌دهندۀ راه انبیاء باشید، محکم و استوار باشید و هیچ هراسی به دل راه ندهید و از کشته شدن هم نهراسید که «فَإِنَّ حِزْبَ‌اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُون ».
و یک نصیحت دیگری را به عنوان یکی از برادران کوچک شما دارم و آن این است که تا دم مرگ، رهبر را رها نکنید که من با جرأت سوگند یاد می‌کنم که هر کس رهبر را رها کرد یعنی اسلام را رها کرده است و به دنبال آن خشم و غضب خدا را در پیش دارد و از طرف دیگر پایمال کردن خون همه شهیدانی است که با ایثارشان جان خود را در راه این انقلاب که همان انقلاب اسلام راستین است، فدا کردند. باز هم از برادران حزب‌الله می‌خواهم که هرگز فریب دشمنان را نخورید و هر چه زودتر آنها را از کار خویش رسوا سازید . ان‌شاءالله.
انجمن‌های اسلامی مساجد! آمریکا و دیگر ابرقدرت‌ها در صدد نابودی و به فنا کشیدن این ملت همیشه در صحنه هستند؛ ولی آنها نمی‌توانند ملتی این چنین با اراده و اسلامی را که با سلاح اراده و ایمان در برابر سلاح‌های مُدرن و پیشرفته ایستاده‌اند، [را] وادار به تسلیم کنند.
من به عنوان برادر کوچک شما تأکید می‌کنم که وحدت کلمه داشته باشید؛ زیرا وحدت کلمه است که ملت ما را همانند پولاد، سخت و غیر قابل ‌نفوذ کرده است.
اگر خدای ناکرده این وحدت از هم شکسته شود آمریکا و دیگر شیاطین، به راحتی بر ایران تسلط پیدا می‌کنند. البته منظور از آمریکا این نیست که آمریکا سربازهایش را به ایران می‌فرستد بلکه آمریکا و کشورهای شرق و غرب به وسیلۀ همان کسانی که خط غیر اسلام و خط غیر امام را انتخاب کرده‌اند و خود را مسلمان واقعی نشان می‌دهند ولی در نهایت هدف‌شان ضربه زدن به این انقلاب است. پس ننشینید و اجازه ندهید که بیایند و تفرقه بیفکنند در امت حزب‌الله.
به‌هرحال پدر و مادر و برادران و خواهرانم! اگر گاهی اوقات من نافرمانی و بداخلاقی کرده‌ام، مرا ببخشید. و ای دوستان و قوم و خویشان و همسایگان و کسانی که مرا می‌شناسید! از شما می‌خواهم مرا به بزرگواری خودتان ببخشید. امیدوارم که دعای خیر شما بدرقۀ راهم باشد. التماس دعا دارم.
والسلام علیکم و رحمه‌ الله و برکاته
دعـا بـرای طـول عمـر امـام عـزیـز:
خدایا، خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگه دار
رزمنـدگان اسلام پیـروزشان بگردان، آمین.
وصیت‌نامه برادر کوچک‌تان سیداسدالله آذری
1363/04/20